نحوه تعويض كردن لاستيك دور درب يخچال

لوازم خانگي به ويژه يخچال نياز به تعمير و نگهداري توسط افراد ويژه و خاص دارد

  • قيمت هاي نجومي يخچال و فريزر
  • نحوه تعويض كردن لاستيك دور درب يخچال
  • از برق كشيدن يخچال به مدت طولاني
  • چگونه كندانسور يخچال را تميز كنيم
  • يخچال‌هاي مجهز به فناوري كمپرسور مبدل خطي

نحوه تعويض كردن لاستيك دور درب يخچال

۶ بازديد


برخي اوقات لاستيك به دور درب آنقدر آلوده ميباشد  نمايندگي يخچال پارس در مشهد كه منجر ساخت ايراد مي‌شود. تجمع چربي و ذرات مواد غذايي روي لاستيك سبب ساز مي‌شود كه آهنرباي باطن لاستيك به نيكي كار نكند و درب سفت بسته نشود. براي حل اين ايراد بايستي لاستيك را منزه نماييد. مسواكي را به ماده هاي شوينده  نظير آب و صابون خانگي آغشته نمائيد و بدور تا به دور لاستيك را پاك فرماييد. بعد از آن با دستمال پاك كم آب نمائيد تا آهنربا صحيح فعاليت نمايد و سرماي درون سردخانه اتلاف نشود.
در برخي از مواقع كه اختلال دورازشوخي خيس ميباشد و لاستيك مصدوم ميباشد ما يحتاج ميباشد كه لاستيك ردوبدل گردد تا ايراد برطرف خواهد شد. درصورتي كه يك‌سري سال ميباشد كه از يخچال خويش به كار گيري مي‌كنيد ممكن ميباشد لاستيك به دور درب فرسوده و كهنه گرديده باشد. براي اين كه متوجه گرديد فرصت ردوبدل لاستيك درب فرا رسيده ميباشد يا اين كه نه يك صفحه ورقه في مابين درب و بدنه فريزر قرار دهيد و درب را ببنديد. درصورتي كه صفحه به راحتي خارج كشيده شد يعني لاستيك فرسوده ميباشد و درب سفت بسته نميشود ولي در شرايطي كه صفحه خارج كشيده نشد يا اين كه پاره شد يعني لاستيك مشكلي ندارد و تندرست ميباشد. براي ردوبدل لاستيك درب مورد نياز ميباشد كه از يك تعميركار داراي تخصص ياري بخواهيد.
روش بده بستان كردن لاستيك به دور دربصحت دارد كه كارداران مختلفي ميتوانند بازدارنده از مسدود شدن درب سردخانه شوند ولي مهم ترين عامل ها لبريز بودن بيش تر از اندازه يخچال فريزر و فرسودگي لاستيك درب مي‌باشند. درصورتي كه خودتان كار كشته به ردوبدل لاستيك درب فريزر مي‌باشيد مي‌توانيد با امداد اين راهنما لاستيك را ردوبدل فرمائيد. پس از اين كه از حاد يا اين كه كهنه بودن لاستيك درب فريزر مطمئن شديد مي بايست لاستيكي مطلوب با سبك سردخانه خويش تنظيم و جايگزين نمائيد. نوع سبك سردخانه را مي‌توانيد از روي جلد يا اين كه باطن دفترچه راهنماي آن پيدا نمائيد. در شرايطي كه نتوانستيد سبك سردخانه را پيدا فرماييد قسمتي از لاستيك را با خويش به فروشگاه ببريد و لاستيك شبيه آن را تنظيم نمائيد. پيش از نصب لاستيك آن را براي چندين دقيقه در آب ولرم قرار دهيد تا براي نصب مهيا خواهد شد. لاستيك كهن را از محل خويش غير وابسته فرماييد. لاستيك يا اين كه با چسب و يا اين كه با پيچ به درب متصل گرديده‌است. در صورتي با پيچ متصل گرديده‌است مجموع پيچ ها را گشوده نماييد و در حالتي‌كه با چسب متصل گرديده‌است با به كارگيري از يك جسم نوك تيز مانند خنجر چسب را برش دهيد.
پس از غيروابسته كردن لاستيك چسب هاي مانده يا اين كه كثيفي هاي پايين لاستيك را منزه فرماييد. پاك كردن محل با استعمال از اسفنج و آب گرم و مواد شستشو چاره قابل قبولي ميباشد. در حال حاضر با اعتنا به دستور كار هايي كه در راهنماي نصب لاستيك نو درج شده ميباشد آن را نصب نماييد. مطمئن گرديد كه لاستيك در مجموع نصيب ها صحيح نصب گرديده است و كناره ها صاف و سواي برآمدگي در مكان خويش قرار گرفته اند. در‌صورتي‌كه خودتان كاركشته به بده بستان لاستيك بدور درب نيستيد بهتر ميباشد از يك تعميركار كارشناس بخواهيد كه لاستيك را به صدق و با رعايت اصول استاندارد ردوبدل نمايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.