دانستني هايي در مورد يخچال ها

لوازم خانگي به ويژه يخچال نياز به تعمير و نگهداري توسط افراد ويژه و خاص دارد

  • قيمت هاي نجومي يخچال و فريزر
  • نحوه تعويض كردن لاستيك دور درب يخچال
  • از برق كشيدن يخچال به مدت طولاني
  • چگونه كندانسور يخچال را تميز كنيم
  • يخچال‌هاي مجهز به فناوري كمپرسور مبدل خطي

دانستني هايي در مورد يخچال ها

۳ بازديد


امروزه سردخانه و يخچال از اسباب ضروري هر منزل به‌حساب مي‌آيد  نمايندگي يخچال پارس در مشهد  كه موجب خودداري از خرابي زود هنگام مواد غذايي مي‌شود . يخچال فريزر هاي خانگي ، يخچال فريزر ، سردخانه هاي ويتريني و بقيه وسايل سردكننده دارنده سيستم عمل يكسان و ساختماني مشابه به هم بوده كه و كليه آن ها نيازمند رعايت برخي نكات مي باشند كه در‌اين قسمت به آن‌ها اشاره مي كنيم.
گونه هاي فريزريخچال فريزر فريزرهاي عميق و غيروابستهاين سبك‌ها بدين خيال و خاطر جدا مي باشند كه از كل جهات پباده سازي شكيل و زيبايي دارا هستند و مي توانند در هر نقطه اي غير وابسته از اينكه در نزديكي آنان كابينتي باشد يا اين كه نه به‌شكل جدا قرار بگيرند. چنان‌چه بخواهيد اين سبك‌ها را بين كابينت‌ها جاسازي نماييد، به جهت داشتن عمق زياد معمولا حدود ۱۵ سانتي‌متر از جلوي يخچال فريزر بيرون از دكور شما قرار خواهد گرفت كه مناسب خيلي از خانواده‌ها وجود ندارد.
يخچال فريزر‌هاي يك پارچه با پيشخوانسبك‌هاي يك پارچه با پيشخوان به سيرتكامل‌اي پباده سازي گرديده‌اند كه عمق آنها فارغ از به حساب آوردن‌ي درب مال ۶۱ سانتي‌متر باشد. اين اندازه، استاندارد عمق كابينت در عالم ميباشد. بدين ترتيب، سردخانه به‌طور بدون نقص به وسيله كابينت‌هاي دور و اطراف آن پوشش داده گرديده و فقط درهاي آن خارج خواهند ماند تا دكور شما يك پارچه‌خيس به حيث بيايد.


يخچال فريزر بالادر‌اين نوع پباده سازي يخچال فريزر درب بالا و يخچال فريزر زير آن قرار مي گيرد. اين سبك فضاي متعددي دارااست؛ البته براي دسترسي به نصيب‌هاي پاييني فريزر كه در زمان روز ممكن ميباشد زياد با آنها رمز و عمل داشته باشيد، مي بايست هميشه خم گرديد. اين مدل از پباده سازي را مي‌اقتدار يكي‌از سابق‌ترين و ولي متداول‌ترين مثال‌ي مو جود در ميان كمپاني‌هاي ساخت و ساز‌كننده‌ي يخچال فريزر دانست. 


سردخانه ذيلقسمت مرتبط با سردخانه در‌اين نوع پباده سازي در زير و سردخانه بالاي آن قرار ميگيرد. اين پباده سازي ضمن داشتن گنجايش مطلوب براي مفاد حجيم، روءيت كرد و دسترسي خير و خوبي به مواد غذايي ارائه مي دهد و ما يحتاج وجود ندارد هميشه براي دسترسي به آنها خم گرديد. اين مدل از پباده سازي در سال‌هاي قبلي بسيار دوست داستني شد‌ه‌است و مردم ساخت و ساز‌كنندگان تمركز خويش را بر توسعه و گسترش‌ي محصولاتي با اين مدل نهاده‌اند. 
يخچال ذيل به مدل فرانسويدر پباده سازي درب سردخانه به مدل فرانسوي، سردخانه در ذيل و يخچال فريزر كه روي آن جاي‌دارد دارنده دو درب ميباشد كه مانند پنجره از ميانه به طرفين گشوده ميگردند. اين سبك‌ در مواردي كه با كمبود جا مواجه مي باشيد كاربرد دارااست؛ ضمن اينكه فضاي خير در قسمت يخچال ارائه ميدهند كه براي مراقبت موردها حجيم مطلوب و كاربردي ميباشد. ولي براي به كار گيري از اين يخچال فريزر‌ها مي بايست فضاي بيشتري در آشپزخانه داشته باشيد. با اين اكنون سردخانه‌هايي با پباده سازي فرانسوي جزو جادارترين توليدها اين مجموعه مي‌باشند.
سايد باي سايددرين سبك محصول ها، سردخانه و سردخانه در كنار هم قرار ميگيرند. چنان‌چه از مواد نو و فريزري به يك اندازه به كارگيري مي كنيد، اين مورد ميتواند مطلوب شما باشد. در حيث داشته باشيد كه به جهت تقسيم عمودي فريزر از اواسط، پهناي فضاي داخلي شما در هر دو قسمت فريزر و سردخانه باريك خواهد بود و قابليت و امكان مراقبت موردها حجيم را نخواهيد داشت. سردخانه‌هاي سايد‌باي‌سايد پباده سازي بسيار زيبايي دارا‌هستند؛ ولي عموما فضاي متعددي به يار و همدم ندارند. 
دوقلودر شرايطي كه خانواده‌ پرجمعيتي داريد يا اين كه عموما مواد غذايي با وسعت بالايي خريداري ميكنيد، شايسته ترين رويكرد‌ حل جانور يخچال فريزر‌هاي دوقلو مي‌باشند. اين يخچال فريزر‌ها مثال‌ي حجيم‌‌خيس سايد‌باي‌سايد و دارنده دو نصيب فريزر و يخچال تعالي و غير وابسته مي باشند و خلل فضاي اندك سايد‌باي‌سايد‌ها به ‌خصوص در نصيب يخچال را به‌طور بي نقص حل مي‌نمايند. در حمل و نقل نيز به جهت بعدها كوچك‌خيس هر واحد در قياس با بعدها سايد‌باي‌سايد‌ها، فرآيند بي آلايش‌تري در پيش خواهيد داشت. با اين اكنون ايراد اساسي اين مجموعه از يخچال فريزر‌ها، فضاي مايحتاج تبارك‌ آنها ميباشد. در پباده سازي امروزي آشپزخانه‌ها كه فريزر‌ها در ميان كابينت‌ها قرار ميگيرند، عموما استاندارد بعدها سايد‌باي‌سايد‌ها در روند پباده سازي آشپزخانه مد لحاظ ميباشد و به همين عامل عموما قابليت استعمال از گونه هاي دوقلو در دسترس وجود ندارد. 
سردكننده‌هاي ستونياين توليد ها، كل سردخانه يا اين كه آحاد سردخانه مي‌باشند. نكته‌ي اساسي درباره با اين تيم از سردكننده‌ها، قابليت و امكان ادغام و سفارشي‌سازي سردخانه و يخچال فريزر متبوع يوزرها ميباشد. به‌تيتر نمونه هر مخاطب ميتواند بعد ها متبوع خويش از يخچال فريزر و همينطور يخچال فريزر را مخلوط نمايد. با اين هم اكنون تنوع اين مجموعه از توليدات در بازار مرزوبوم بسيار اندك ميباشد.
سردكن‌هاي كامپكتيك يخچال فريزر توده و جور قادر است آيتم‌اي كارآمد براي هر آشپزخانه‌ باشد. از اين نوع سردخانه‌ها مي توانيد در پيشخوان خانه، اداره و تالار‌هاي اكران به‌تيتر خنك‌كننده‌ي آبميوه‌ها و خوراكي‌هاي كوچك به كارگيري فرمائيد. سردكن‌هاي زيرپيشخواني مشتمل بر سردخانه‌ها، فريزرها، مخزن‌هاي آبميوه و يخ‌سازها عملكردي به طور كامل متعدد از يخچال فريزر‌هاي جداگانه دارا‌هستند و به همين برهان مي توانند سواي اينكه كمپرسور آنها در گير خلل گردد دربين كابينت‌ها مكان بگيرند.
كشوهاي سردكن زيرپيشخوانيكشوهاي سردكن دوتايي كه در تحت پيشخوان تعبيه ميگردند بسيار شيك و ديدني و آيتم‌اي مطلوب براي مراقبت اسنك‌ها و آبميوه‌ها فوق‌العاده كاربردي ميباشند. اين سردكن‌ها در ميان كابينت‌هاي اندازه‌ي استاندارد جا مي گيرند و دسترسي سهل وآسان بوسيله خردسال ها را به‌تيتر يك خصوصيت مثبت به هم پا دارا‌هستند.


نكات اصلي در امر شيوه تعيين و خريد
شايد بر طبق يك اصل كلي بر اين اعتقاد و باور باشيد كه هرچقدر بيشتر خرج نماييد، مال بهتري خريداري خواهيد كرد؛ بايستي بدانيد اين مسئله درباره ي خريد سردخانه چندان درستي نمي‌نمايد. اولي نكته كه در خريد يخچال بايستي به آن دقت نمائيد اين ميباشد كه محصولي كه تهيه و تنظيم ميكنيد متناسب با نياز شما باشد. گران‌ترين فريزر درصورتي كه در فضاي آشپزخانه‌ي شما جا نگيرد، سواي به كار گيري خواهد بود. يك فريزر هوشمند شايد براي اكثري از اشخاص پير كاربري نداشته باشد. به اين ترتيب، بهتر ميباشد نخست به كسب داده ها بپردازيد و با دانش به خصوصيت‌هاي به‌روز و كاربردي، شايسته ترين تعيين را متناسب با ميزان دارايي‌ي خويش اعمال دهيد. پيش از مبادرت به خريد دو نكته‌ي اصلي وجود داراست كه مي بايست دقت ويژه‌اي به آن ها داشت؛ بعدها مو جود در فضاي آشپزخانه و عادات خريد كه مهم ترين مؤلفه‌ها در خريد يخچالي كاربردي ميباشند. توصيه ميشود اگر كه هنوز از فضاي در دسترس خويش در آشپزخانه اطلاعي نداريد، مبادرت به خريد يخچال فريزر نكنيد.
بعدهانكته‌ي اصلي نخستين اين ميباشد كه بدانيد دقيقا چقدر دور و بر براي قرار دادن يخچال خويش در آشپزخانه در دست داريد. دقت داشته باشيد كه سردخانه فريزرها تك سايز نيستند. پس بهتر ميباشد پيش از خريد به موارد ذيل در امر اندازه‌‌ي فرآورده اعتنا فرمائيد.
توده‎بندي پباده سازي و بعدهااين‌كه كدام‌يك از سبك‌هاي معرفي‌گرديده را تعيين فرماييد تا حد متعددي به ذوق و سليقه، دارايي و چيدمان خانه شما بستگي دارااست‌؛ البته به‌طور كلي مي‌قدرت ذكر كرد يك يخچال با درهاي مدل فرانسوي كه در زير يك يا اين كه دو كشوي سردخانه داراست و در ابتدا دو درب براي فريزر، ميتواند از حيث كاربري مناسب اكثري از خانواده‌ها باشد. در به كارگيري از اين سردخانه‌ها هنگام گشودن در يخچال فريزر نسبتاً كل مواد درون آن هم‌سطح با ديده بشر قرار دارا‌هستند و مشكلاتي مانند الزام به خم شدن يا اين كه پيدا نكردن مواد غذايي نخواهيد داشت. از سوي ديگر، به جهت كشويي بودن يخچال فريزر، از بالابر مواد درون آن احاطه خواهيد داشت.
با اين هم اكنون هريك از سبك‌هاي فريزر را كه گزينش نماييد همان طور كه در اولِ مقاله به آن اشاره شد اندازه همواره اهميت بالايي خواهد داشت. مي بايست توجه داشته باشيد بالغ بر ۹۵ درصد از سردخانه‌ها متناسب با كابينت‌هاي سنتي پباده سازي مي گردند. با مراجعه به جدول ذيل ميتوانيد سبك و اندازه‌ي يخچال فريزر متناسب با فضاي خويش را انتخاب فرمائيد.
نوع
 طول  
پهنا
عمق  
سردخانه بالا  
۱۴۵ تا ۱۷۳ سانتي‌متر
 ۷۱ تا ۸۲.۵ سانتي‌متر  
۷۶ تا ۸۴ سانتي‌متر
سردخانه ذيل
۱۶۵ تا ۱۷۴ سانتي‌متر 
۷۴ تا ۹۱.۵ سانتي‌متر
۷۶ تا ۸۶ سانتي‌متر
سايدباي‌سايد 
۱۶۸ تا ۱۷۸ سانتي‌متر
۷۹ تا ۹۵ سانتي‌متر
۸۱ تا ۹۰ سانتي‌متر
دوقلو
۱۶۸ تا ۱۷۸ سانتي‌متر
۹۰ تا ۱۲۵ سانتي‌متر
۷۸ تا ۹۰ سانتي‌متر
زيرپيشخواني
 ۸۶ سانتي‌متر (بلندي پيشخوان)
۹۶.۵ يا اين كه ۱۵۵ سانتي‌متر
۶۱ سانتي‌متر
يك دست با پيشخوان  
۱۷۰ تا ۱۸۳ سانتي‌متر
۸۴ تا ۹۱ سانتي‌متر
۶۱ سانتي‌متر با محاسبه در  
ورودي فريزركه از اهميت بالايي برخوردار بوده  و به‌تيتر خريدار بايستي بدانيد اندازه‌ي ورودي فريزر چقدر ميباشد و آيا در فضايي كه شما در آشپزخانه‌ي خويش در دست داريد جا مي گيرد يا اين كه نه. چنان‌چه فضاي شما از دور و بر نيز محصور باشد، بهتر ميباشد پهنا و طول و عمق اين محدوده را پيش از خريد اندازه‌گيري نمائيد. درين اندازه‌گيري دست‌كم دو سانتي‌متر گوشه و كنار در نزديكي براي به اصطلاح تنفس دستگاه و دوري از داغ شدن آن در حيث بگيريد.


فضاي در دسترس براي گشوده شدن درباين نكته وقتي اهميت مييابد كه يخچال فريزر شما در كنار ديوار قرار مي گيرد. براي اين‌كه بتوانيد درب فريزر را به طور كامل گشوده نمائيد بايستي دقت داشته باشيد كه جهت گشوده شدن آن به سمت ديوار نباشد. در مواقعي كه سردخانه ميان كابينت‌ها يا اين كه در حوالي ديوار تعبيه مي گردد، دست‌كم پنج سانتي‌متر اطراف براي گردش لولاها مي بايست در حيث گرفته خواهد شد؛ اما بعضي از يخچال فريزر فريزرهاي نو از لولاهايي به كارگيري مي‌نمايند كه هيچ سيرتكامل خارج‌زدگي ندارند؛ ولي در بقيه مورد ها بايستي به‌اين نكته دقت كرد.
اندازه‌ي ورودي آشپزخانهاين‌كه تك تك مشقت‌هاي خريد و حمل‌ونقل سردخانه را تحمل فرماييد و در غايت متوجه گرديد كه نمي‌توانيد يخچال فريزر تازه خويش را وارد آشپزخانه نمائيد بسيار نامطلوب ميباشد. پس پيش از خريد، چنانچه آشپزخانه‌ي شما در دارااست و به‌اصطلاح اوپن وجود ندارد، بهتر ميباشد چهارچوب آن را اندازه‌گيري كرده و بعدها را به يار داشته باشيد تا در گزينش خويش مدنظر قرار دهيد.
عادات خريد و آشپزي خويش را در حيث بگيريداين گزينه در تعيين گنجايش سردخانه اهميت بالايي داراست. در‌حالتي كه عادت به ذخيره‌ي مواد غذايي نداريد، فريزر تبارك فقط مكان بيشتري در آشپزخانه‌ي شما اشغال مي‌نمايد و مصرف برق شما‌را بالا ميبرد. مدل معاش شما در تعيين يخچال فريزر مطلوب قادر است بسيار نقش داشته باشد.
در صورتي‌كه هفته‌اي يك توشه خريد ميكنيد، به يخچالي با گنجايش بالا و در شرايطي‌كه هر روز به خريد مي رويد يخچالي با گنجايش معدود نياز داريد. در‌حالتي كه خيلي از آب ميوه‌ها به كار گيري مي كنيد، محل‌هاي قرارگيري بطري‌ها را ارزيابي فرمائيد كه از گنجايش كافي برخوردار باشند. پس استعمال از فضاي درون فريزر و مدير و طبقه‌بندي آن نيز داراي اهميت ميباشد. در نصيب يخچال مي بايست اعتنا فرماييد اين دور و اطراف به‌نيكي مدير گرديده باشد؛ به دليل آنكه ممكن ميباشد بخواهيد يك پيتزاي بدون نقص را در آن قرار دهيد. در اين حالت ممكن ميباشد با وجود تبارك بودن سردخانه، طبقه‌بندي غلط بازدارنده فعاليت شما بشود.


فضاي داخليفضاي داخلي سردخانه‌ها را عموما با واحد فوت مكعب كه برابر با ۲۸.۳ ليتر (۰.۰۲۸ متر مكعب) ميباشد، اندازه‌گيري مي‌نمايند. يخچال فريزر‌ها ميتوانند از ۲ تا ۴۲ فوت مكعب محيط براي ذخيره‌ي مواد غذايي در مشت يوزرها قرار دهند. دقت داشته باشيد كه يخچال فريزر مطلوب براي يك خانواده‌ي چهار نفره ۱۸ تا ۲۲ فوت مكعب ميباشد. يخچال فريزر ميانگين براي يك سوئيت ۱۴ تا ۱۶ و يك يخچال فريزر ميانگين از نوع ميني كه معمولا تنها براي خنك نگه داشتن آبميوه‌ آيتم استعمال قرار مي گيرد ۵ تا ۷ فوت مكعب دور و بر دارااست. مايحتاج ميباشد بدانيد عدد فوت مكعب دقيقا برابر با فضاي درون فريزر وجود ندارد و معمولا به جهت به كار گيري از موردها متفاوت مانند طبقه‌ها و كشوها، فضاي كمتري نسبت به عدد تيتر‌گرديده در مشت استفاده كننده قرار خواهد داشت. 
خصوصيات
فضاي داخلي (فوت مكعب)
يخچال فريزر بالا
۲۴ - ۱۴.۵
سردخانه تحت
۲۵ - ۱۹
درب فرانسوي
۳۲ - ۱۸
سايد باي سايد
۲۹ - ۲۰
دوقلو
۴۱ - ۳۲
كامپكت
۱۲ - ۱۰
 
برچسب انرژي و گارانتيامروزه معدود‌مصرف بودن يكي‌از كارداران گزينش‌كننده هنگام خريد اثاثيه برقي به شمار مي رود. فريزر‌هاي مدرن نسبت به دهه قبل بسيار باصرفه‌خيس فعاليت مي‌نمايند. سردخانه‌هايي كه دارنده برچسب Energy Star باشند، ۲۰ درصد كمتر از ديگر سردخانه‌ها برق مصرف مي‌نمايند كه‌اين زمينه سبب ساز كم شدن مبلغ قبض برق شما گردد. يك يخچال معمولا به تنهايي ۱۵ درصد مصرف برق منزل را تشكيل ميدهد. براين اساس، موردنياز ميباشد هنگام خريد اعتنا ويژه‌اي به برچسب‌هاي انرژي دستگاه داشته باشيد. علاوه بر برچسب جهاني انرژي استار، برچسب انرژي كه بوسيله سازمانهاي داخلي به توليدات مصرف‌كننده‌ي انرژي وابستگي ميگيرد و گارانتي يا اين كه تضمين محصول كه بوسيله كمپاني ارائه‌كننده‌ي جنس ارائه مي شود، هردو از اين جهت داراي اهميت ميباشند كه به‌نوعي كيفيت كالا را نشانه ميدهند. هرچه جايگاه‌ي برچسب انرژي فرآورده فراتر باشد، بازده دستگاه فراتر و هدررفت انرژي و سرمايه كمتر ميباشد.
از سوي ديگر گارانتي زمانبر‌خيس اكثر زمان ها در معناي اعتقاد كمپاني توليد كننده از كيفيت محصولي ميباشد كه ارائه مي‌نمايد. اكثر كمپاني‌ها دست‌كم 1سال سردخانه خويش را گارانتي مي‌نمايند و دستكم تا سه سال سرويس ها بعداز فروش ارائه مي دهند. اين بازه زماني راجع‌به فريزر‌هاي دارنده موتور اينورتر خطي، به جهت استهلاك كمتر دستگاه به‌مراتب فراتر ميباشد. اما در لحاظ داشته باشيد كه عموما موتور گارانتي زمانبر‌تري نسبت به خويش سردخانه دارااست. 
يك كدام از مهمترين تغييرات جان دار در كوشش فريزر‌هاي امروزي، استعمال از كمپرسور‌هاي توسعه يافته و تماما متعدد نسبت به مثال‌هاي گذشته ميباشد. مزيت اساسي موتورهاي خطي اينورتر اين ميباشد كه با جريان متناوب و با فركانس مايحتاج فعاليت مي‌نمايند و از آن‌جايي كه در معدود ‌و زياد كردن بدور موتور، مصرف انرژي و استهلاك كمتري نسبت به وضعيت سنتي يعني انقطاع و وصل پياپي دارا‌هستند، اين زمينه يك نكته‌ي مثبت براي فريزر‌هاي مجهز به آن به شمار مي‌رود؛ چون در فيض‌ي به كار گيري از اين فناوري به‌‌طور كلي هزينه‌ي برق مصرفي، كاهش ديده‌گيري خواهد داشت. به علاوه به جهت فعال سازي قابل انعطاف با آمپر تحت اين نوع موتورها، ضربه‌اي به بقيه قطعات وارد نمي شود و با صداهاي اضافه و استهلاك خيلي كمتري مواجه خواهيد بود. موتور خطي اينورتر يك كدام از قابليت و امكان‌هايي ميباشد كه هنگام خريد يخچال فريزر بايستي مد حيث قرار دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.