در انتخاب يخچال فريزر به چه نكاتي بايد توجه كرد؟

لوازم خانگي به ويژه يخچال نياز به تعمير و نگهداري توسط افراد ويژه و خاص دارد

  • قيمت هاي نجومي يخچال و فريزر
  • نحوه تعويض كردن لاستيك دور درب يخچال
  • از برق كشيدن يخچال به مدت طولاني
  • چگونه كندانسور يخچال را تميز كنيم
  • يخچال‌هاي مجهز به فناوري كمپرسور مبدل خطي

در انتخاب يخچال فريزر به چه نكاتي بايد توجه كرد؟

۳ بازديد


گران‌ترين فريزر هم در‌صورتي‌كه در فضاي آشپزخانه‌ي شما جا نگيرد،  نمايندگي يخچال پارس در مشهد   بي به كارگيري خواهد بود. بدين ترتيب، بهتر است ابتدا به ارزيابي دقيق قبل از خريد بپردازيد، بعد از آن با علم به ويژگي‌هاي به‌روز و كاربردي، بهترين گزينش را متناسب با دارايي‌ي خود اعمال دهيد.شايد شما هم تامل مي­ كنيد با پرداخت بيش­ترين هزينه براي خريد يخچال­ يخچال، مي­ توانيد بهترين گزينه را گزينش كنيد، اما خوشبختانه بايد بگوييم كه طرز هاي هوشمندانه تري هم براي خريد بهترين يخچال وجود داراست. او‌لين نكته كه مي بايست به آن توجه فرمائيد اين مي باشد كه محصولي كه تنظيم مي كنيد متناسب با نيازهاي شما باشد. گران‌ترين سردخانه در‌صورتي‌كه در فضاي آشپزخانه‌ي شما جا نگيرد، بي­ به كارگيري خواهد بود. بنابراين، بهتر است ابتدا به تحليل دقيق قبل از خريد بپردازيد، بعد از آن با علم به ويژگي‌هاي به‌روز و كاربردي، بهترين انتخاب را متناسب با بودجه‌ي خود ايفا دهيد. قبل از اقدام به خريد دو نكته‌ي اصلي وجود دارااست. نخستين بعدها مو جود در فضاي آشپزخانه، دوم عادات خريد كه مهمترين مورد ها در خريد يخچال فريزر كاربردي هستند.
۱. ابعاد
نكته‌ي اول اين هست كه بدانيد دقيقا چقدر اطراف براي قرار دادن يخچال فريزر خود در آشپزخانه در دست داريد. توجه داشته باشيد كه يخچال فريزرها تك سايز نيستند. پس قبل از خريد به نكات زير در باب اندازه‌‌ي فرآورده دقت فرمائيد.
ورودي يخچال فريزر
اين نكته از اهميت بالايي برخوردار است و به‌عنوان خريدار بايد بدانيد اندازه‌ي ورودي يخچال چقدر مي باشد و آيا در فضايي كه شما در آشپزخانه‌ي خود در چنگ داريد قابل به كارگيري مي باشد يا نه. چنان‌چه فضاي شما از گوشه و كنار نيز محدود باشد، بهتر هست عرض و ارتفاع و عمق اين محدوده را قبل از خريد اندازه‌گيري نمائيد. در اين اندازه‌گيري دستكم دو سانتي‌متر محيط در اطراف براي تنفس دستگاه و دوري از داغ شدن آن در نظر بگيريد.


فضاي در دسترس براي باز شدن درب
اين نكته وقتي اهميت مييابد كه يخچال شما در كنار ديوار قرار مي گيرد. براي اين‌كه بتوانيد درب يخچال را كاملا باز كنيد بايد توجه داشته باشيد كه جهت باز شدن آن به سمت ديوار نباشد. در مواردي كه فريزر بين كابينت‌ها يا در اطراف ديوار تعبيه ميشود، دست كم پنج سانتي‌متر دور و اطراف براي گردش لولاها بايستي در لحاظ گرفته شود؛ اما برخي از سردخانه فريزرهاي نو از لولاهايي به كارگيري مي‌كنند كه هيچ گونه بيرون‌زدگي ندارند؛ البته در ساير موارد بايد بدين نكته توجه كرد.
اندازه‌ي ورودي آشپزخانه
اين‌كه تمام سختي‌هاي خريد و حمل‌ونقل يخچال فريزر را تحمل كنيد و در نهايت متوجه شويد كه نمي‌توانيد يخچال تازه خود را وارد آشپزخانه فرمائيد، بسيار نا مطلوب مي باشد. پس قبل از خريد، درصورتي كه آشپزخانه‌ي شما در داراست و به‌ اصطلاح اوپن نيست، بهتر هست چهارچوب آن را اندازه‌گيري فرمائيد و بعد ها را به همپا داشته باشيد تا در انتخاب خود مدنظر قرار دهيد.
۲. عادات خريد و آشپزي خود را در نظر بگيريد
اين مورد در انتخاب ظرفيت سردخانه اهميت بالايي دارد. در شرايطي‌كه عادت به ذخيره‌ي مواد غذايي نداريد، يخچال فريزر بزرگ تنها جاي بيشتري در آشپزخانه‌ي شما اشغال مي‌كند و مصرف برق شمارا بالا ميبرد. سبك زندگي شما در تعيين يخچال فريزر مناسب مي‌تواند بسيار نقش داشته باشد. در صورتيكه هفته‌اي يك بار خريد ميكنيد، به يخچالي با ظرفيت بالا و در صورتي هر روز به خريد مي‌رويد يخچالي با ظرفيت كم نياز داريد. اگر خيلي از آب ميوه‌ها به كارگيري مي‌كنيد، محل‌هاي قرارگيري بطري‌ها را تحليل نمائيد كه از ظرفيت كافي برخوردار باشند. پس به كارگيري از فضاي داخل فريزر و مدير و طبقه‌بندي آن نيز حائز اهميت مي‌باشد. در نصيب فريزر بايد دقت كنيد اين فضا به ‌نيكي مدير شده باشد؛ به اين دليل‌كه ممكن مي باشد بخواهيد يك پيتزاي بدون نقص را در آن قرار دهيد. در‌اين‌حالت‌ ممكن هست با وجود بلندمرتبه بودن فريزر، طبقه‌بندي اشتباه مانع كار شما بشود.
فضاي داخلي
دور و بر داخلي فريزر‌ ها را عموما با واحد فوت مكعب كه برابر با ۲۸.۳ ليتر (۰.۰۲۸ متر مكعب) هست، اندازه‌گيري مي‌كنند. فريزر‌ها مي‌توانند از ۲ تا ۴۲ فوت مكعب فضا براي ذخيره‌ي مواد غذايي در مشت كاربران قرار دهند. توجه داشته باشيد كه يخچال مناسب براي يك خانواده‌ي چهار نفره ۱۸ تا ۲۲ فوت مكعب مي‌باشد. فريزر معدل براي يك آپارتمان ۱۴ تا ۱۶ و يك يخچال فريزر معدل از نوع ميني كه معمولا فقط براي خنك نگه داشتن نوشيدني‌ مورد استعمال قرار مي‌گيرد ۵ تا ۷ فوت مكعب فضا دارد. مايحتاج مي‌باشد بدانيد عدد فوت مكعب دقيقا برابر با فضاي درون سردخانه نيست و معمولا به دليل به كار گيري از موردها متفاوت مانند طبقه‌ها و كشوها، فضاي معدود تري نسبت به عدد عنوان ‌شده در چنگ مخاطب قرار خواهد بخشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.