هيتر المنت يخچال و نحوه كاركرد آن

لوازم خانگي به ويژه يخچال نياز به تعمير و نگهداري توسط افراد ويژه و خاص دارد

  • قيمت هاي نجومي يخچال و فريزر
  • نحوه تعويض كردن لاستيك دور درب يخچال
  • از برق كشيدن يخچال به مدت طولاني
  • چگونه كندانسور يخچال را تميز كنيم
  • يخچال‌هاي مجهز به فناوري كمپرسور مبدل خطي

هيتر المنت يخچال و نحوه كاركرد آن

۱۲ بازديد


يكي نكاتي كه تعجب اكثري از اشخاص را برمي‌انگيزد،  نمايندگي يخچال پارس در مشهد  قرارگيري دو روند سرمايشي و گرمايشي در كنار هم در دستگاه يخچال فريزر براي ايجاد برودت ميباشد. به عبارت ديگر كليه ما مي دانيم كه هر وسيله الكترونيكي با ساخت و ساز سوز‌و‌سرما و خنكي باعث به ساخت‌و‌ساز گرما نيز مي‌گردد. اين پروسه در رابطه سردخانه‌ها هم درستگو ميباشد؛ چون احتمالا شما هم هنگام عمل موتور فريزر با حس هواي گرم در پشت آن مواجه بوده ايد.
سردخانه‌ها از قطعات متفاوت ساخته شده اند كه يك كدام از مهم‌ترين قسمت‌هاي آن اواپراتور ميباشد. اواپراتور از آن قطعاتي به حساب مي آيد كه وظيفه ساخت‌و‌ساز سوز و سرما را برعهده داراست. اين قطعه هم خويش از اجزاي متفاوت ديگري ساخته شده كه هيتر المنت يكي آنان به حساب مي‌آيد.
كاركرد اين قطعه به شكلي ميباشد كه سبب ساز مي‌گردد در اجرا فرايند تبريد، با ساخت‌و‌ساز گرما يك بازدارنده براي توليد يخ زدگي و برفك در سردخانه ساخت و ساز گردد. در بعضي از مواقع كه فريزر به اندازه كافي سوز و سرما ساخت‌و‌ساز نمي‌نمايد، يكي‌از علل آن را مي‌قدرت وخيم شدن همين هيتر المنت در حيث گرفت كه ميتوانيد با تعمير و بده بستان آن، خلل را برطرف نمائيد. ما‌را دنبال فرماييد تا به صورت كامل در رابطه اين قطعه داده ها مورد نياز در اختيارتان قرار گيرد.
هيتر المنت فريزر چه چيزي است و چه وظيفه‌اي دارااست؟هيتر المنت يكي قطعات فريزر و جزئي از اواپراتور محسوب مي‌شود كه نقش اساسي آن دوري از ساخت برفك در سردخانه ميباشد. اصولا فريزرهايي كه با اسم فارغ از برفك يا اين كه به عبارتي نوفراست در بازار يافت مي گردند، از اين قابليت و امكان به كارگيري مي‌نمايند تا جلوي يخ زدن اواپراتور خويش را بگيرند. اين قطعه به سه صورت در بازار يافت مي‌گردد، به عنوان مثال آنها مي‌قدرت به ميله فلزي، نوعي سيم پيچ در لوله اي شيشه‌اي و ميله فلزي پوشيده از آلومينيوم اشاره نمود.
هيتر المنت ها بسته به نوع سردخانه و سايز آنها، اندازه و ضخامت مختلفي دارا‌هستند. از جمله فريزرهاي عده و جور و كوچك از المنت هاي كوچك و مثال‌هاي با حجم بيشتر از هيتر المنت هاي با اقتدار فراتر استعمال مي‌نمايند تا بتوانند وظيفه خويش را به خير جاري ساختن دهند. اين قطعه از فريزر در بخش پشت دستگاه نصب گرديده‌است.
بيشتر بخوانيد:
فراگيري تعمير يا اين كه ردوبدل لاستيك به دور درب سردخانه
طرز كاركرد هيتر المنت
هيترالمنت فريزر
ورود هواي گرم به داخل يخچال فريزر و خروج سوزوسرما از آن قادر است سبب ساز ساخت و ساز برفك در يخچال گردد. هنگامي كه ما به هر دليلي درب سردخانه را گشوده مي كنيم، به فرايند برفك زايي امداد كرده‌ايم. درصورتي كه به سردخانه‌هاي سابق‌خيس توجه كرده باشيد، مسلما به وفور با اين صحنه مواجه بوده ايد كه بعداز سپري شد مدتي برفك‌هاي متعددي سطح كشوهاي يخچال را مالامال مي‌نمايند.
توليد برفك دردسرهاي خاص خويش را دارااست. ضمن اينكه مي تواند در مزه مواد غذايي ايراد توليد نمايد، منجر نادر وسعت شدن فضاي يخچال فريزر نيز مي گردد. از طرف ديگر از سرماي يخچال فريزر معدود مي‌نمايد، بازدارنده اجراي جريان هوا در يخچال مي‌گردد و به صورت كلي مصرف برق را هم فراتر خواهد موفقيت. در كنار تمامي اين موردها، كمپرسور بايستي اقتدار بيشتري براي عمل كردن نيز مصرف نمايد.
تك تك اين مورد ها منجر مي گردند كه ما بخواهيم به صورت مداوم سردخانه را آف كنيم، آن را از برق بكشيم و يا اين كه به طور دستي برفك يخچال فريزر را پاك سازي كنيم؛ ولي خوشبختانه امروزه سيستم هاي يخ زدايي در فريزر ها نصب گرديده اند كه فعاليت برفك زدايي را به طور اتوماتيك ايفا مي دهند. هيتر المنت يك عنصر گرمايشي به حساب مي‌آيد كه از روش روند گرم شدن، انرژي الكتريكي را به گرما تبديل مي‌نمايد.
در مواردي كه دماي يخچال فريزر بيشتراز اندازه بالا مي‌رود، محيط تبريد به وسيله المنت به صورت تصنعي گرم مي‌گردد تا از يخ‌زدگي آن پرهيز نمايد. اصولا ترموديسك جان دار در يخچال فريزر‌ها به پيروزي الكترونيكي هشدار مي دهد كه اواپراتور در هم اكنون برفك و يخ زدن ميباشد، درين طول كشيد الكترونيكي دستور برفك زدايي را به هيتر المنت ارسال مي‌نمايد. در شرايط معمولي اين فرايند مي بايست به طور مكرر صورت بپذيرد، مگر اينكه هيتر المنت يا اين كه يكي اجزاي مربوط به آن از فعاليت افتاده باشد.
شيوه ردوبدل هيتر المنتمدام تيتر كرده ايم كه هنگام تعمير فريزر بايستي در گام اوليه آن را از برق بكشيد و در شكل نياز يخچال را از محتويات خالي نمائيد. در مرحله سپس پوشش اواپراتور را مي بايست جداگانه كرد. اين قطعه بوسيله ابزارهايي مثل گيره و پيچ به سردخانه متصل گرديده‌است كه با برداشتن و ول كردن آن ها مي توانيد پنل را از دستگاه جداگانه نماييد. در ايستگاه‌ها سيم هاي اتصال دهنده به هيتر المنت قرار دارا هستند كه با خارج كشيدن و جايگزيني قطعه تازه ميتوانيد پروسه بده بستان هيتر المنت را به نقطه پايان برسانيد. در پايان فعاليت مي بايست پنل را در مكان خويش فيكس فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.